Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2010 21:17 - За изхода от кризата
Автор: flyco Категория: Политика   
Прочетен: 9363 Коментари: 34 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Според мен за да излезем от кризата трябва бързо да генерираме приходи. В България се произвежда само електроенергия. В условията на криза обаче потреблението и намалява. Макар и стабилен този източник е също ограничен. Ограничени, в сравнение с минали години, ще са и приходите от туризъм, пак поради същата причина. Всички останали сектори на икономиката могат да дадат третата третина на предвиждания приход. Всичко това няма да бъде достатъчно.  Според мен днес, тази година трябва тотално да се заложи на екологичното земеделие. Първата антикризисна мярка на правителството трябва да бъде развързване на кесията за земеделските стопани. Не казвам производители, а стопани. Защото под земеделски производители се разбира точно определена група хора, която също е ограничена. Стопаните са всички останали. Всеки, който има земя трябва да засее, а този който няма но може да обработва също трябва да бъде подпомогнат да го направи. Формата не е толкова важна. Важен е резултатът, а той ще дойде много скоро, веднага след сезона на туризма! Изкупуването и пласирането на продукцията също трябва да бъде чрез определена държавна намеса. В условията на криза не може да се разчита единствено на свободни пазарни механизми, защото самият пазар е изкривен и не се движи по тях. България винаги се е съвземала когато хората и обработват земята си. Това трябва да започне да се случва отново.


Тагове:   криза,


Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miralyub - а какво правим с вноса? той е осн. ...
17.03.2010 21:24
а какво правим с вноса?
той е осн.проблем на бълг.земеделие.
цитирай
2. flyco - за вноса
17.03.2010 21:31
Вносът от ЕС не може да бъде забранен, но вносът от страни извън ЕС трябва да бъде ограничен. Говоря за земеделските стоки. Протекционистичната политика в разумни граници за известно време е антикризисна мярка. Разчитам на експертно мнение за границите, не се наемам да ги предвидя, но у нас има хора, които могат да го направят.
цитирай
3. анонимен - най-безболезнената и най-смешната мярка
18.03.2010 01:05
flico ти хващал ли си мотика?Абе симпатяга, ти знаеш ли как се прави екологично земеделие,за обикновено няма да те питам.Знаеш ли през каква процедура се минава докато те сертифицират като земеделски производител на екологична селскостопанска продукция?А знаш ли какви площи ще си в състояние да обработваш и какви добиви ще получаваш?И на още много "знаеш ли", ще трябва да си отговориш.И най-важния въпрос-каква част от БВП е изобщо земеделието на България."България винаги се е съвземала когато хората й обработват земята си."Тази смешка от къде я извади?България е с ликвидирана индустрия и с разпарчетосано и мижаво земеделие.Няма да ти обяснявам защо е така,само ще ти дам пример с "БАЛКАНКАР".Преди 20 години "БАЛКАНКАР" беше третата фирма в света и първа в Европа по призводство и продажба на мотокари на международния пазар, включително Западна Европа.Да ти дам данни за цялата индустрия няма да ми стигне определеното ми поле,затова ще ти посоча, че преди 20години България беше на 25-то място в света по брутен продукт на глава от населението.А сега е на 78-мо място.Надявам се това да ти говори нещо.Вярно е че трябва да възстановим българското земеделие.Но ако ставаше само със земеделие САЩ до ден днешен щяха да пердашат само с комбайни в Канзас.България е обречена и ще ти кажа защо...Защото България като развита индустриална държава не се вписва в схемата на интересите на световния капитал, и българия се управлява проформа от българи които привидно управляват в интерес на страната си.Затова дейсвията на това правителсво могат да се илюстрират като уплитане на пате в кълчища.Пожелавам ти успех в екологочното земеделие което щом казваш ще чакам да ни изкара от кризата.
цитирай
4. bowman - ...
18.03.2010 06:20
За земеделието съм съгласен, но по други причини. Да внасяш храната си от чужбина е лоша политика на калпави стопани при земя като българската . Много населени места в България запустяват именно поради "изпуснатото" земеделие което държавата си позволи. От земеделието трудно се печели и няма да е бързо, но вноса на храни ни товари излишно, а в земеделието има мегдан и за работни места, ако то се развие. Ако от българска страна имаме организирано земеделие и успеем да наложим нащите хора да си пазят българския пазар, а ако има свестна организация между тях това ще е възможно, ше могат да се развият нещата на ниво да изнасяме продукция. Ако земеделието има собствена организация, то ще може да се оправя много по добре от сега когато всичко стига до едно министерство с бюрократи и на практика е оставено на самотек.
цитирай
5. kasnaprolet9999 - За да се осъществи това,
18.03.2010 10:40
необходимо е да се забранят отглеждането у нас на ГМО, иначе нашите зеленчуци и плодове няма да са екологични и конкурентни на външния пазар.
цитирай
6. haralanov - Песимистично настроен съм...
18.03.2010 10:53
От тази криза ще се излезе изключително трудно...Т.нар.,,мерки,, в основата си са рестрективни,а в бедна България това направо ще доубие доста народец.Казвам го като дясно мислещ човек.
цитирай
7. flyco - това ми хареса
18.03.2010 10:56
анонимен написа:
Вярно е че трябва да възстановим българското земеделие.Но ако ставаше само със земеделие САЩ до ден днешен щяха да пердашат само с комбайни в Канзас.

цитирай
8. flyco - Re: 4.
18.03.2010 10:57
Обикновено в 99% от случаите съм съгласен с теб. И сега е така.
цитирай
9. flyco - Re: 5.
18.03.2010 10:58
О, да!
цитирай
10. flyco - Re: 6. haralanov
18.03.2010 11:00
Аз също съм песимистично настроен, не от днес или от вчера. Гледам да не пръскам песимизъм около себе си затова не написах пост как нещата няма да станат, а предложих начин как може би могат да станат. Казвам го като лявомислещ човек :) Поздрави!
цитирай
11. анонимен - o kak li ne
18.03.2010 11:48
abe gospodin4o govori6 za zemedelie ti posledno vreme da si vijjdal selynin po nivite ta te vsi4ki izbygaxa v4ujbina ti li 6e vleze6 v nivata koyto ne si vijdal dai boje ne6tata v balgariy da potragnat
цитирай
12. анонимен - . . . електроенергия. В условията на ...
18.03.2010 13:01
...електроенергия. В условията на криза обаче потреблението и намалява.
а когато намалява потреблението, какво следва - повишение на цената за да се запази печалбата.
относно земеделието - с "голямата мотика и дългия ред" не става.
цитирай
13. rakovina - БРЕ МНОГО ЗЕМЕДЕЛЦИ ТУКА БЕ. . . ЧЕ И ...
18.03.2010 15:13
БРЕ МНОГО ЗЕМЕДЕЛЦИ ТУКА БЕ ...ЧЕ И ЕКОЛОГИЧНИ НА ТУЙ ОТГОРЕ ...А НА ПОЛЕТО......ДЕ ГИ
цитирай
14. flyco - Re: 13.
18.03.2010 16:03
Няма ги, в това е проблема.
цитирай
15. panazea - 65 години направиха всичко възможно
18.03.2010 18:14
за да откъснат българина от земята!
Вярваш ли сега , че някой ще отиде да сади?
Ние нямаме навиците на дедите си! Не знаем кога се жъне и кога се сее!
Да не падаш от Марс?
Да отида до бащините си земи и да водя битки ! това ли ме съветваш? И къде ще спя , ако не е тайна?
В Странджа и Сакар има по-добри условия!
цитирай
16. kass - panazea
18.03.2010 19:36
ще се намери кой да сади панацея, стига да има смисъл, обачеее с мотиката не става, хората в другите страни са напред с материала, а ние сме сто години назад. Иска се мощно финансиране и осъвременяване на земеделието и животновъдството, а парите по програмите не се изплащат по бюрократични причини, за капак и глоби с милиони търпим... абеее няма управия...
цитирай
17. vmir - 3. анонимен,
18.03.2010 19:39
анонимен написа:
flico ти хващал ли си мотика?Абе симпатяга, ти знаеш ли как се прави екологично земеделие,за обикновено няма да те питам.Знаеш ли през каква процедура се минава докато те сертифицират като земеделски производител на екологична селскостопанска продукция?А знаш ли какви площи ще си в състояние да обработваш и какви добиви ще получаваш?И на още много "знаеш ли", ще трябва да си отговориш.И най-важния въпрос-каква част от БВП е изобщо земеделието на България."България винаги се е съвземала когато хората й обработват земята си."Тази смешка от къде я извади?България е с ликвидирана индустрия и с разпарчетосано и мижаво земеделие.Няма да ти обяснявам защо е така,само ще ти дам пример с "БАЛКАНКАР".Преди 20 години "БАЛКАНКАР" беше третата фирма в света и първа в Европа по призводство и продажба на мотокари на международния пазар, включително Западна Европа.Да ти дам данни за цялата индустрия няма да ми стигне определеното ми поле,затова ще ти посоча, че преди 20години България беше на 25-то място в света по брутен продукт на глава от населението.А сега е на 78-мо място.Надявам се това да ти говори нещо.Вярно е че трябва да възстановим българското земеделие.Но ако ставаше само със земеделие САЩ до ден днешен щяха да пердашат само с комбайни в Канзас.България е обречена и ще ти кажа защо...Защото България като развита индустриална държава не се вписва в схемата на интересите на световния капитал, и българия се управлява проформа от българи които привидно управляват в интерес на страната си.Затова дейсвията на това правителсво могат да се илюстрират като уплитане на пате в кълчища.Пожелавам ти успех в екологочното земеделие което щом казваш ще чакам да ни изкара от кризата.


А дай ги тези данни де, че 1990 Балканкар била трета в света и първа в Европа, по продажба на мотокари а България - на 25 място в света по БНП на глава, ще ги дадеш, когато цъфнат налъмите. Уплашили сме с индустрията си баба ти, не световния капитализъм. Между впрочем, отдавна е проучено и доказано, че от криза се излиза със земеделие, а екологичното земеделие в условията на криза и безработица е доста адекватна идея, без значение дали Флайко се е занимавал със земеделие или не.
цитирай
18. flyco - Re: 15.
18.03.2010 19:50
Не те съветвам това. Ако обаче има такива хора нека се приемат закони, които да ги улеснят в намеренията им, нека не им се пречи ако не може да им се помогне.
цитирай
19. flyco - Re: 17. vmir
18.03.2010 20:08
В поста ми не става въпрос за промишленост, затова оставих думите на Ан 3 без особен коментар.
Хора вижте бе, panazea, към теб специално се обръщам, в България няма да бликне нефт, няма никога да започнем да произвеждаме по-красиви коли от италианските, по-мощни от американските или по-ефективни от немските и японските. Няма никога да направим по-добри компютри от тайванските или китайските. Не можем да произвеждаме повече електроенергия отколкото тази в момента без да се самообесим - ние и внуците ни. Няма никога да изместим Швейцария или дори Кипър в банковите дела. Оръжието ни няма да стане по-евтино от китайското или по-качествено от американското. Няма никога да измислим такъв продукт, който да залее с количеството си света както го правят китайците. Няма да изнасяме суровини както го правят руснаците. Какво ни остава, къде можем да си намерим мястото? А? А!
След десет години местата с плодородна почва на планетата, които не са заразени от ГМО ще са уникални - като оазиси в пустиня. Там ни е шанса. Поради преходи, кризи, ликвидационни съвети, мутри, контрабандисти и политици земята ни все още не е заразена и имаме шанс да я опазим. След десет или дори по-малко години екологично чистите продукти ще струват десет пъти по-скъпо от ГМО-тата и тази разлика ще се увеличава. Това ни е шанса, аз така го виждам.
цитирай
20. flyco - vmir
18.03.2010 20:47
За ГМО съм ти отговорил в темата на bowman.
цитирай
21. vmir - 19. flyco,
18.03.2010 20:47
flyco написа:

След десет години местата с плодородна почва на планетата, които не са заразени от ГМО ще са уникални - като оазиси в пустиня. Там ни е шанса. Поради преходи, кризи, ликвидационни съвети, мутри, контрабандисти и политици земята ни все още не е заразена и имаме шанс да я опазим. След десет или дори по-малко години екологично чистите продукти ще струват десет пъти по-скъпо от ГМО-тата и тази разлика ще се увеличава. Това ни е шанса, аз така го виждам.


С това съм напълно съгласен, но забележи, това изисква земеделието и биологичното производство да станат специални приоритети. Би било страхотно да стане, но селата са обезлюдени, и не вярвам да е много възможно да се осигури необходимата за целта работна ръка. Трудно ми е да си представя и как ще издържат хората докато се сертифицира и лансира биопроизводството им до степен да стане печелившия отрасъл, за който наистина има необходимите природни и други предпоставки у нас.
Много по-вероятно е децата да емигрират, а тогава, независимо от мнението и желанията ни, ще се консумира ГМО за оцеляване на останалите тук.
Съжалявам, но ни липсват качества и характер, за да стане каквото предлагаш.
цитирай
22. flyco - Re: 21.
18.03.2010 21:06
Радвам се, че се разбрахме! Това имах предвид, опасенията ти ги разбирам, но мога да предложа контрамотив: Българинът е лаком, алчен и беден. Ако види пари на хоризонта планини и морета ще преплува но ще ги вземе. Сигурен съм, че ако един само успее в тази посока веднага ще се юрнат хиляди след него. Справката е с масовия строеж на бензиностанции, после изоставянето на идеята и хвърлянето масово в строителството, после в моловете, после в рапицата и цеховете за производство на биодизел. Все масово! Не всички успяват, но никъде не е казано че всички ще успеят. Просто трябва да има шанс. Аз имам надежда.
цитирай
23. анонимен - Немаше да се обаждам!...
18.03.2010 21:36
Ма ме възмути тва: " В България се произвежда само електроенергия."

Не - произвежда се и Топлоенергия!!! Всеки божи ден! В София - от Топлофикация-София ЕАД! А освен нея се произвежда и да - електроенергия! От ТЕЦ София и ТЕЦ София-Изток! И мога да те уверя, че ако те спрат да я произвеждат - климатиците на софиянци, неползващи парно, ше спрат завинаги и безапелационно! :-D
Просто...без да искам, съм един от останалите около 1600 служители! Вземащи по 500-600 лв. месечно - не както вашего брата си въобразява, че живеем на гърба на Народа! Народа...който не си плаща!!! :-D
И затова работим тайно...на второ и трето място! За да скалъпим някак си месечния бюджет! И затова не е виновен ББ, Пич!...

Та...ние сме едни от малкото, произвеждащи Нещо! И въпреки, че масово не го плащат - наш Дълг е да го произвеждаме! И за 24 ч. да отстраняваме всяка неизправност...Ако в тва подобие на държава всеки работеше като нас, нямаше да сме на тоа хал!

Да не си правим повече PR, така или иначе никой не го признава! :-Р

Ако не трябваше - можеш да триеш! :)))
цитирай
24. flyco - Re: 23.
18.03.2010 21:42
Аз не трия освен ако някой откровено не ръси простотии.
цитирай
25. vmir - 23. bateto,
18.03.2010 23:23
bateto написа:
Ма ме възмути тва: " В България се произвежда само електроенергия."

Не - произвежда се и Топлоенергия!!! Всеки божи ден! В София - от Топлофикация-София ЕАД! А освен нея се произвежда и да - електроенергия! От ТЕЦ София и ТЕЦ София-Изток! И мога да те уверя, че ако те спрат да я произвеждат - климатиците на софиянци, неползващи парно, ше спрат завинаги и безапелационно! :-D
Просто...без да искам, съм един от останалите около 1600 служители! Вземащи по 500-600 лв. месечно - не както вашего брата си въобразява, че живеем на гърба на Народа! Народа...който не си плаща!!! :-D
И затова работим тайно...на второ и трето място! За да скалъпим някак си месечния бюджет! И затова не е виновен ББ, Пич!...

Та...ние сме едни от малкото, произвеждащи Нещо! И въпреки, че масово не го плащат - наш Дълг е да го произвеждаме! И за 24 ч. да отстраняваме всяка неизправност...Ако в тва подобие на държава всеки работеше като нас, нямаше да сме на тоа хал!

Да не си правим повече PR, така или иначе никой не го признава! :-Р

Ако не трябваше - можеш да триеш! :)))


Прав си Бате, така е - точно както казваш!
Жалко, че се навъдиха толкова много тарикати да живеят без да си плащат и, че има доста заинтересовани анархията да продължи ...
цитирай
26. vmir - 22. flyco,
18.03.2010 23:24
flyco написа:
Радвам се, че се разбрахме! Това имах предвид, опасенията ти ги разбирам, но мога да предложа контрамотив: Българинът е лаком, алчен и беден. Ако види пари на хоризонта планини и морета ще преплува но ще ги вземе. Сигурен съм, че ако един само успее в тази посока веднага ще се юрнат хиляди след него. Справката е с масовия строеж на бензиностанции, после изоставянето на идеята и хвърлянето масово в строителството, после в моловете, после в рапицата и цеховете за производство на биодизел. Все масово! Не всички успяват, но никъде не е казано че всички ще успеят. Просто трябва да има шанс. Аз имам надежда.


Прав си! Само дето този прословут гений на подражанието засега върши само глупости, сякаш някой нарочно го направлява точно в тази посока. Не знам колко народа са допускали толкова много последователни глупости колкото нас за последните 20 години. Не е за вярване колко хубава дървена дограма масово беше изнесена на боклука и заменена с пластмасова. Ако средствата бяха вложени в модернизиране на ТЕЦ – овете, нямаше толкова шантав народ да си изхвърли и радиаторите, други пък да чакат някой да плаща вместо тях и първо такива като Батето, които нямат никаква вина да работят за 600 лева на месец, и най-важното – щяха да имат около два пъти по-евтино отопление и нямаше с такава надежда сега да чакат Глобалното Затопляне да им реши проблема с отоплението.
Интересно какво ли би казал Батето по въпроса.
цитирай
27. анонимен - Даване на акъл
19.03.2010 10:44
Най-големия проблем на България е , че са много философите които си мислят че от всичо разбират, а в действителност от нищо.Айде, че времето е хубаво и отивам да си извърша първото пролетно пръскане на дръвчетата, против мана и инсектициди.
цитирай
28. flyco - Приемане на акъл
19.03.2010 11:36
Още по-голям проблем в България е, че турен акъл не седи.
цитирай
29. panazea - Честита Пролет!
20.03.2010 14:54
Изора ли за пролетната сеитба?
Аз ще садя овошки! Все е нещо!
:))
цитирай
30. vmir - 29. panazea,
20.03.2010 19:15
panazea написа:
Изора ли за пролетната сеитба?
Аз ще садя овошки! Все е нещо!
:))


Честита пролет!

От десет посадени овошки по това време ми оцеляват средно 2 и то, ако ги поливам през ден. Сложа ли ги обаче през ноември, след това само си свиркам и ги гледам по това време двойно по-високи. След това идват от енергото с колите отгоре ми, ако не са те, ВиК ще са, ако и те не са, някой от интернет провайдерите ще им види сметката, и отново: "Кураж до следващия тираж"...
цитирай
31. анонимен - От 3.анонимен до 17.VMIR- НЕ МЕ РАЗСМИВАЙ
20.03.2010 22:02
"Между впрочем, отдавна е проучено и доказано, че от криза се излиза със земеделие...".Това проучване и съоъветните доказателства да не е поредния принос на българската наука-творение на "феодалните старчета".Ако разполагаш с този фундаментален труд, ще направиш добро изпращайки го спешно на Обама, че американците са закъсали в тези изследвания и излишно си хвърлиха парите в други отрасли.
цитирай
32. анонимен - От 3.анонимен до 30.VMIR-Свиркането е признак за ведро настроение,но до време!
20.03.2010 22:45
Направо ме убеди,че си садил овошки щом си ги гледал по това време двойно по-високи.Навярно си ги гледал през някаква специална оптична система за двойно уголемено виждане.По това време още не са се развили пъпките, камо ли стъблата да израстнат.Ако някога решиш да садиш дръвчета, мога да ти кажа един нетрадиционнен начин който практикувам и който дава 100 процента прихващане, и действително ще си свиркаш.
цитирай
33. vmir - 31. анонимен - От 3.анонимен до 17.VMIR- НЕ МЕ РАЗСМИВАЙ
22.03.2010 00:52
анонимен написа:
"Между впрочем, отдавна е проучено и доказано, че от криза се излиза със земеделие...".Това проучване и съоъветните доказателства да не е поредния принос на българската наука-творение на "феодалните старчета".Ако разполагаш с този фундаментален труд, ще направиш добро изпращайки го спешно на Обама, че американците са закъсали в тези изследвания и излишно си хвърлиха парите в други отрасли.


Не е разработка на БАН, материалите са точно от американски източници, главно от “The American Economic Review”, има няколко фундаментални статии, занимаващи се с въпроса. Ще спомена “The use of knowledge in society” от F. A. Hayek, от септември 1945 г., “Limited Knowledge and Economic Analisis” от K. J. Arrow от март 1974, и особено “А Theory of Economic Development” от G. Ranis и J. C. H. Fei от септември 1961, а също и книгите: “The Strategy of Economic Development” от Albert Hirshman, 1966, а също и “The Stages of Economic Growth” от W. Rostow, 1960. Ако разбира се, всичко това ти говори нещо.

Дано поне датите ти подскажат, че както индустриалната мощ и икономическо лидерство на американците не са ги спрели да търсят условията за национален икономически просперитет, така не са им попречили да открият и признаят значението на земеделието за икономическото състояние на страната. От много десетилетия САЩ има най-ефективното земеделие в света и са най-големия производител и износител на земеделска продукция. Няма защо да ги пращам на Обама, там хората си гледат работата, вместо да се правят на всезнайковци и не отбягват земеделието, за да не им напомня за родното място, нито пък се изцепват с някоя глупост, без дори да са се интересували от проблема.
цитирай
34. vmir - 32. анонимен - От 3.анонимен до 30.VMIR
22.03.2010 01:02
анонимен написа:
По това време още не са се развили пъпките, камо ли стъблата да израстнат.



Пъпките имат кратък период на развитие и съществуване, докато стъблата растат практически целогодишно.

На твое място щях да се скрия, щом не съм в състояние да се въздържа от ръсене на глупости.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: flyco
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1366908
Постинги: 276
Коментари: 2447
Гласове: 17476